Samko rozprával o sústredení, ktorého sa zúčastnil. Na mape nám ukázal, kde bol a hovorí, že boli blízko kúpele. Pani učiteľka hovorí, Samko to ste museli cestovať aspoň 3 hodiny. Ale nie pani učiteľka, boli sme tam asi za 20 min, veď to bolo blízko Žiaru. Z dedukcií pani učiteľky sme prišli na to, že Samko bol v Sklenných Tepliciach a nie pri Bardejovských kúpeloch ako nám ukázal .
Na hodine čítania sa pani učiteľka pýta detí..."o čom bola Vianočná rozprávka, ktorú ste mali čítať na domácu úlohu?". Samko pohotovo odpovie "o ničom".
Marko na matematike diktoval príklad vždy tomu žiakovi, ktorí bol pri tabuli. Zrazu sa Maťko ozve a hovorí:"Marko ty si taký DIKTATÁR"!
Na hodine Slovenského jazyka deti dopĺňali dvojhlásky . Filipko sa pýta pani učiteľky: "táto práca je na ostro alebo na tupo ".
Cez prestávku mal Martinko nastrihať oznamy, keďže boli nožničky tupé, strihalo sa mu ťažko a pani učiteľka ho veľmi za to nepochválila. Hovorí mu:"Martinko no to teda vyzerá, mňa asi porazí"! Martinko ako vždy pohotovo reagoval a hovorí:"pani učiteľka to už vyzerá na infarkt myokardu".
Na hodine čítania sme išli čítať z čítanky, deti boli urečnené, a tak im hovorím...."No nehnevajte sa na mňa", (a kým so ja povedala, že no nehnevajte sa na mňa, ale v takomto hluku sa nedá čítať), Marko ma predbehol a hovorí: "Ale pani učiteľka mi sa na vás nehneváme!"
Na hodine matematiky ide Filip k pani učiteľke a je úplne bosý. Ona mu hovorí, "Filipko, kde
máš zas ponožky a papuče!". Jeho odpoveď znie, "počítam, tak potrebujem k tomu aj prsty na nohách!"
Na hodine prírodovedy sa pani učiteľka pýta detí, kto žije vo včelom úli. Na to Filipko vykríkne a hovorí....kráľovná, ten lenivec ako som ja trúd a strážnice /po správnosti robotnice/ . A prečo strážnice? No lebo strážia úl, nie???
Ani som ťa nepoznal bez tých čižiem!
/Martinkova reakcia na jeho triednu učiteľku prvý deň v škole/
Pani učiteľka, ak budete vyzerať takto aj vtedy, keď ja budem mať toľko rokov ako vy teraz, zoberiem si Vás za ženu!
/Martinkov rozhovor s pani učiteľkou cez prestávku/
Modlili sme sa na oblátkach a spali na nich, aby sme dostali viac prežehnania.
/Chlapci rozprávali ako sa doma modlia, aby dostali viac požehnania/
Mám ruky ako "humus"!
/Martinkova posledná veta, pri skončení svojej práce na hodine VV/
Baby ma tak šteklia, až som z toho vyrušený.
/Pani učiteľka sa cez prestávku Martinka opýtala, prečo je taký červený/